Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.
ESO baigė šalinti rekordinės audros padarinius: itin skubėti skatino ir karantinas

Iš kovo 12 į 13 d. Lietuvą talžęs audros „Laura“ rekordinis 28-31 m/s uraganinis vėjas be elektros paliko virš 250 tūkst. gyventojų, tačiau 90-99 proc. audros padarinių panaikinti rekordiškai greitai – vos per dvi-tris paras. Tokio masto uraganas „Ervinas“ paskutinį kartą Lietuvą talžė 2005-aisiais. Elektros tinklo gedimai Žemaitijoje tuomet buvo baigti tvarkyti tik praėjus dviem savaitėms. Šį kartą, sunkiausi ir imliausi laikui gedimai pašalinti vakar vakare.
Pasak ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos vadovo Virgilijaus Žukausko, reaguoti greitai į stichiją šį kartą leido ne tik geras pasiruošimas audrų padarinių likvidavimui, bet ir suvokimas, jog be elektros palikti žmonės šiomis dienomis yra priversti gyventi ir taip sudėtingomis karantino ar net ligos sąlygomis. Beje, Žemaitijoje gūsingas vėjas, nepaisant praūžusios audros „Laura“, sekančią dieną vėl neleido atsikvėpti, nes dėl jo gūsių, radosi daug naujų gedimų.
„Siekiant kuo greičiau atstatyti audros nutrauktą elektros tiekimą, jos padarinių šalinti tris paras be pertraukų pamainomis dirbo beveik tūkstantis specialistų – suformuota daugiau nei 320 ESO ir rangovų brigadų, įvairiose šalies vietose dirbo 100 autobokštų“, - teigė V. Žukauskas.
Pasak ESO atstovo, džiaugtis galima ir tuo, kad jau per pirmas 12 valandų elektros tiekimas atstatytas 42 proc. klientų. Šeštadienio pavakarę (po 48 val.) 90 proc. gedimų buvo pašalinta arba beveik 225 tūkst. namų ūkių buvo atkurtas elektros energijos tiekimas.
Dalį gedimų pašalinti – itin sudėtinga
Kovo 15-17 d. dar buvo šalinami keli šimtai gedimų 0,4-10 kV linijose Klaipėdos, Utenos ir Panevėžio regionuose, labiausiai paliestuose audros. Čia jų tvarkymui pasitelktos pajėgos ir iš kitų regionų, – Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Alytaus ir kitų.
Šie gedimai išskirtiniai ir reikalauja daug laiko: dažniausiai tai būna keliose vietose nutraukti elektros laidai, lūžusios elektros oro linijų atramos, kuriomis elektra tiekiama tik pavieniams klientams.
„Tokiais atvejais laiką „ryja“ ir tai, kad specialistai turi atrasti tikslią gedimo vietą, atsivežti naujas atramas. Iki gedimų atvykti kartais būna labai sudėtinga, nes, jei tai miškinga vietovė, privažiavimas gali būti kupinas iššūkių, ypač dėl medžių ir šakų išvartų, pelkėtų vietovių. Mūsų specialistams, tiesiogine to žodžio prasme, reikia „prasiskinti“ kelią prie gedimo vietos“, - kalbėjo ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos vadovas Virgilijus Žukauskas.
Skambučių centras
Dėl audros „Laura“ nulemtų elektros tinklo gedimų gausos, ESO skambučių centras 1852 sulaukdavo iki 1500 - 2000 klientų skambučių per valandą. Dar tūkstančiai pranešimų bendrovę pasiekė „Facebook“ socialiniame tinkle, svetainėje eso.lt, trumposiomis žinutėmis ar el.paštu.
Kovo 12-13 d. visą parą ESO skambučių centre klientų skambučius priėmė keliskart gausesnės konsultantų pajėgos. Dar kelios dešimtys konsultantų nuolat registravo gyventojų pranešimus, gaunamus anksčiau minėtais kanalais.
Dėkojame visiems klientams už kantrybę ir supratimą bei saugų elgesį šiomis ekstremaliomis sąlygomis.