Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.
LESTO projektas „Darni mokykla“ pelnė Švedijos verslo apdovanojimą
Ketvirtadienį iškilmingoje Švedijos verslo apdovanojimų ceremonijoje metų socialinės atsakomybės iniciatyva paskelbtas LESTO inicijuotas projektas „Darni mokykla“. Vilniuje vykusioje ceremonijoje apdovanojimą įteikė Švedijos karalius Karlas XVI Gustavas ir Lietuvos Respublikos prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Didžiausios šalyje energetikos įmonių grupės „Lietuvos energija“ valdomos elektros skirstymo bendrovės LESTO kartu su Lietuvos vaikų ir jaunimo centru (LVJC) įgyvendinto edukacinio projekto „Darni mokykla“ tikslas – skatinti ugdymo įstaigų bendruomenes taupiai naudoti energijos išteklius ir tausoti aplinką.
„Labai džiaugiuosi, jog mūsų pastangos skatinti socialiai atsakingą veiklą įvertintos šiuo svarbiu apdovanojimu. Kartu tai mus įpareigoja ir toliau tęsti socialinės atsakomybės projektus ir aktyviai dalyvauti piliečių švietime saugaus ir racionalaus elektros energijos vartojimo klausimais. Kartais atrodo, kad norint pagelbėti mus supančiai gamtai, reikia imtis grandiozinių projektų, bet iš tiesų svarbiausia – kad pokytis įvyktų kiekvieno galvoje. Pradėję nuo savęs, nuo šeimos, dar būdami darželyje ar mokykloje, lengviau pakeisime ir visuomenę“, – sakė Aidas Ignatavičius, LESTO generalinis direktorius.
Šiemet „Darnios mokyklos“ projekto dalyviai išradingais būdais sumažino mokyklos bendruomenės daromą neigiamą poveikį aplinkai. Kai kurie mokytojai, taupydami elektrą, arbatą pradėjo gerti vienu metu, o pakeliui gyvenantys į mokyklą ir iš jos vykti tuo pačiu automobiliu.
Projekto „Darni mokykla“ dalyviai
Pirmąją programos užduotį – ekologinio pėdsako tyrimą – atliko 70 programoje dalyvavusių ugdymo įstaigų, o visus metus pokyčius, leidžiančius sumažinti ekologinį pėdsaką, diegė ir įgyvendino 17 mokyklų. 2015 metų balandžio mėnesį įvyko baigiamasis renginys, kuriame apdovanoti komisijos atrinkti geriausius rezultatus pasiekę ir kūrybiškiausi dalyviai.
Projekte dalyvavusios mokyklos įvertino, kokį poveikį jos daro supančiai aplinkai (kokį ekologinį pėdsaką palieka) ir per metus šiuos rodiklius kaip įmanoma pagerinti. Ekologinį pėdsaką mokyklos matavo pagal 7 kriterijus: elektros energijos, šiluminės energijos, vandens ir maisto suvartojimą, išmetamų atliekų kiekį, transporto ir mobilumo poreikius bei aprūpinimą darbo priemonėmis.
LESTO yra Jungtinių Tautų inicijuoto „Pasaulinio susitarimo“ (angl. Global Compact) narė ir teikia kasmetinę Pažangos ataskaitą, parengtą remiantis susitarimo principais bei JT „Pasaulinės ataskaitų rengimo iniciatyvos“ (angl. „Global Reporting Initiative“) gairėmis. Šios gairės yra rekomenduojamos JT „Pasaulinio susitarimo“ nariams kaip įmonės darnios veiklos matavimo, pristatymo ir atskaitomybės vidaus ir išorės suinteresuotoms grupėms priemonė.