Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.
Patarimai, kaip taupyti šilumos energiją biure
Įsibėgėjęs šildymo sezonas Lietuvoje asocijuojasi ir su sąskaitomis už šildymą, kurias galima sumažinti pasinaudojus keliais praktiniais patarimais. Beje, pastarieji bus veiksmingi ir namuose, ne tik biure. Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistė pataria, kaip prie taupymo gali prisidėti kiekvienas darbuotojas.
Šilumos energijos taupymas gali prasidėti jau renkantis biurą. Kaip teigia inžinerinių sistemų projektavimo ir energetinio efektyvumo konsultacijų bendrovės „Mepco“ energetinio efektyvumo skyriaus vadovas Gediminas Šilanskas, didžiausi šilumos nuostoliai patiriami per pastato atitvaras – išorės sienas, stogą, langus ir inžinerines sistemas.
Skaičiuojama, kad įdiegus energinio efektyvumo priemones pastato atitvarose ir inžinerinėse sistemose, energijos sąnaudas galima sumažinti net 40–60 proc. ir tuo pačiu gerokai mažinti anglies dvideginio pėdsaką. Tačiau ką daryti, kai biuras nuomojamas, o jo savininkas neatliko namų darbų? Pasak specialisto, čia gali pagelbėti darbuotojų sąmoningumas.
„Labai svarbi dedamoji – vartotojo elgsena. Ją pakoregavus, galima sutaupyti net iki 10 proc. pastato šildymui skirtų lėšų. Paskaičiuota, kad vienas sumažintas laipsnis patalpose šildymo sąskaitą gali sumažinti 5 procentais. Taigi, kiekvieno mūsų įsitraukimas daro didžiulę įtaką tvariam ir efektyviam energijos vartojimui“, – pasakoja „Mepco“ atstovas.
Svarbu, kokį biurą paliekame nakčiai
Kad darbuotojų įsitraukimas mažinant šilumos sąnaudas yra labai svarbus ir efektyvus tvirtina ir ESO Pastatų ir transporto skyriaus vadovė Modesta Acutė, kuri priduria, jog sutaupyti galima ne tik sąmoningai mažinant biuro oro temperatūrą, bet ir vengiant tokių situacijų, kai energija švaistoma. Čia ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas langams, per kuriuos gali būti prarandama itin daug šilumos.
„Jei darbuotojai jaučia, kad kabineto langai nėra sandarūs, apie tai iškart reikėtų pranešti biuro administratoriui. Baigus darbą patariama nuleisti langų ritinines užuolaidas ar žaliuzes bei taip sumažinti šilumos energijos sklaidą į aplinką. O saulėtos dienos metu, esant galimybei, ritinines užuolaidas ar žaliuzes kaip tik reikėtų atverti ir įsileisti šilumos į savo kabinetus“, – pataria ESO atstovė.
Taupymo būdus gali lemti ir tai, kaip šildomos patalpos. Jei darbo vietoje įrengti radiatoriai su termostatais, oro temperatūrą biure rekomenduojama reguliuoti naudojantis būtent jais. Baigus darbą termostatus reikėtų nustatyti ant žemiausios padalos, patariama išjungti ir kitus šildymo prietaisus.
Atkreipia dėmesį ir į aprangą
Dar daug kur mėgstama šildytis elektriniais radiatoriais, tačiau jei biure įrengti inverteriniai oro kondicionieriai, kuriais patalpas galima ne tik vėsinti, bet ir šildyti, oro temperatūros didinimui patariama rinktis būtent juos. Tokie oro kondicionieriai yra beveik tris kartus efektyvesni nei elektriniai radiatoriai, ypač naudojant automatinį režimą. Norint sutaupyti, darbuotojams taip pat patariama atsižvelgti ir į savo aprangą.
„Daugelis esame girdėję posakį, kad nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga. Biuruose taip pat nėra nei karšto, nei šalto oro, yra tik netinkamai pasirinkta apranga. Rekomenduojama rinktis oro temperatūrą
patalpoje atitinkančią aprangą, kuri leis jaustis komfortabiliai ir nevers šalti ar kaisti kolegoms.“, – sako M. Acutė, ESO Pastatų ir transporto skyriaus vadovė.