Būtinieji

Slapukai naudojami Svetainės funkcionavimui užtikrinti.

Statistiniai

Slapukai naudojami rinkti anoniminę statistinę informaciją apie tai kaip naudotojai naudojasi Svetaine.

Rinkodaros

Slapukai naudojami rinkti informaciją apie tai, kaip naudotojai naudojasi Svetaine ir užtikrinti atskiram naudotojui pritaikytus ir jį dominančius skelbimus.

Funkciniai

Slapukai naudojami siekiant įsiminti naudotojų pasirinkimus ir nustatymus (pvz., kalbos ar laiko zonos).

Loading
Pradžia

Sąskaitos ir atsiskaitymai

ESO garantinio tiekimo sąskaitos paaiškinimas

Garantinio tiekimo sąskaitos paaiškinimas:

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kada taikomas vidutinis suvartojimas?

Privatiems / Verslui

Vidutinis suvartojimas yra taikomas kuomet negauname deklaruojamų rodmenų iki einamojo mėnesio paskutinės dienos (imtinai). Daugiau informacijos apie vidutinį suvartojimą galite atsisiųsti.

Ką daryti, kad sąskaita būtų pateikiama už Jūsų suvartotą elektros energijos kiekį (kWh)?

Labai svarbu, kad rodmenis deklaruotumėte iki einamojo mėnesio paskutinės dienos (imtinai).

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, rodmenis deklaruokite jam.

Garantinio tiekimo klientai rodmenis deklaruoti gali:

  • ESO savitarnoje.
  • Įmokų surinkimo vietose („MAXIMA“ kasose, „Lietuvos Paštas“ skyriuose, „Perlas“ terminaluose (išskyrus „Perlas“ terminalus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose)).
  • Nemokamu trumpuoju numeriu 1852 (renkantis temą spauskite 5).
Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Ką sąskaitoje reiškia eilutė „Perskaičiuota už praeitus laikotarpius“?

Privatiems / Verslui

Elektros energijos rodmenis už einamąjį mėnesį reikia deklaruoti iki paskutinės mėnesio dienos.

Nedeklaravus rodmenų – sąskaita pateikiama apskaičiuojant Jūsų vidutinį suvartojimą už 12 paskutinių mėnesių. Formulė, kuri naudojama vidutiniam suvartojimui apskaičiuoti pateikiama čia.

Pateikiame pavyzdį žemiau (atkreipiame dėmesį, kad tai bendro pobūdžio pavyzdys):

Už liepą duomenų nedeklaravote, Jums buvo paskaičiuotas vidutinis suvartojimas - 100 kWh.

Rugpjūčio mėnesį deklaravote, įvesdami skaitiklio rodmenis (rugpjūčio mėnesio pradžioje skaitiklio rodmenys buvo 23547; deklaravimo dieną įvedėte 23887 - tai reiškia, kad rugpjūčio mėnesį sunaudojote 340 kWh).

Vadinasi paskaičiuotas vidutinis suvartojimas liepą buvo mažesnis, nei faktinis elektros energijos suvartojimas ir už praėjusius periodus pasikeitė Jūsų suvartojimo vidurkis.

Taigi vidutinis suvartojimas už 12 mėnesių pasikeitė iš 100 kWh į 120 kWh (vidutinis suvartojimas apskaičiuojamas įvertinant Jūsų elektros energijos suvartojimą per paskutinius 12 mėnesių).

Todėl sąskaitoje esančioje eilutėje „Perskaičiuota už praeitus laikotarpius“, atvaizduojamas mokestis už papildomas liepos mėnesio 20 kWh, o už rugpjūtį skaičiuojama ne 340 kWh (kurias deklaravote), o 320 kWh.

Vidutinis suvartojimas paskaičiuojamas pagal mėnesio, už kurį pateikta sąskaita, tarifą. 

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Ar reikia deklaruoti rodmenis, jei atsiskaitau pagal vidutinį suvartojimą?

Privatiems / Verslui

Taip, rodmenis deklaruoti reikia tam, kad pateiktos sąskaitos būtų tikslesnės. Svarbu - garantinio tiekimo kaina keičiasi kas mėnesį, tai yra dar viena priežastis deklaruoti rodmenis, kad Jūsų mokėtina suma būtų apskaičiuota teisingai.

Kai pasirenkate tiekėją, būtina deklaruoti rodmenis iki sutarties su tiekėju įsigaliojimo, kad ESO galėtų Jums pateikti teisingą sąskaitą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu rasti sąskaitas už elektrą?

Privatiems 

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, sąskaitą už elektros energiją gausite iš nepriklausomo tiekėjo Jūsų pasirinktu būdu (dažniausiai el. paštu bei savitarnos svetainėje).

Jeigu esate ESO garantinio tiekimo klientas, kiekvieno mėnesio pradžioje sąskaita už garantinio tiekimo metu suvartotą elektros energiją bus talpinama ESO savitarnoje. Taip pat sąskaita bus siunčiama el. paštu ir (arba) gausite mokėtiną sumą SMS žinute (jeigu pasirinkote informacijos apie sąskaitą gavimo būdą SMS žinute).

Svarbu! Jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaitos paprastu paštu nesiųsime.

Verslui

Jeigu esate ESO garantinio tiekimo klientas, kiekvieno mėnesio pradžioje sąskaita už garantinio tiekimo metu suvartotą elektros energiją bus talpinama ESO savitarnoje. Taip pat gausite mokėtiną sumą SMS žinute (jeigu pasirinkote informacijos apie sąskaitą gavimo būdą SMS žinute).

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip atsiskaityti už faktinį elektros energijos suvartojimą, jei anksčiau mokėdavau pagal vidutinį suvartojimą?

Jeigu norite, kad sąskaita būtų suformuota ne pagal vidutinį suvartojimą, o Jūsų faktinį suvartojimą, deklaruokite rodmenis nuo einamojo mėnesio 20 dienos iki paskutinės.

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, rodmenis deklaruokite nepriklausomo tiekėjo savitarnoje.

Daugiau informacijos apie tai, kur deklaruoti rodmenis Garantinio tiekimo klientams rasite čia.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur gauti pažymą apie suvartotą elektros/dujų kiekį?

Jūsų kliento kodas bus atvaizduojamas sąskaitoje už suvartotą elektros energiją. Taip pat, pranešimuose, kuriuos gaunate SMS bei el. paštu apie mokėtiną sumą.

Kliento kodą visada galite rasti ir prisijungę prie ESO savitarnos.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti savo kliento kodą?

Jūsų kliento kodas bus atvaizduojamas sąskaitoje už suvartotą elektros energiją. Taip pat, pranešimuose, kuriuos gaunate apie SMS bei el. paštu apie mokėtiną sumą.

Kliento kodą visada galite rasti ir prisijungę prie ESO savitarnos.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti, kokią kainos dalį sudaro ESO mokestis už skirstymo paslaugą pasirinkus nepriklausomą tiekėją?

Informacija apie ESO persiuntimo įkainius skelbiama viešai. Ją galite rasti čia.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip ir kur galiu atsiskaityti už elektrą?

Privatiems  

Už suvartotą elektros energiją atsiskaityti galite: 

  • LT41 7044 0600 0032 1788, AB SEB bankas; 
  • LT29 7300 0100 0237 6713, AB Swedbank; 
  • LT47 2140 0300 0018 0094, LT58 4010 0424 0301 7877, Luminor Bank AS Lietuvos skyrius; 
  • Įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima" kasose, „Perlas terminaluose" (išskyrus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose) ir „Lietuvos paštas“ skyriuose.

    Verslui 
  • Savitarnos svetainėje
  • Bankiniu pavedimu už suvartotą elektros energiją ir nenaudojamą infrastruktūrą: 
  • LT41 7044 0600 0032 1788, AB SEB bankas; 
  • LT29 7300 0100 0237 6713, AB Swedbank; 
  • LT47 2140 0300 0018 0094, LT58 4010 0424 0301 7877, Luminor Bank AS Lietuvos skyrius; 
  • Įmokų grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima" kasose, „Perlas terminaluose" (išskyrus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose) ir „Lietuvos paštas“ skyriuose. 

Mokėjimo paskirtyje būtina nurodyti kliento kodą ir/arba  PVM sąskaitos faktūros Nr. 

Už suteiktas paslaugas: 

  • Bankiniu pavedimu už suteiktas paslaugas (paraiškos pateikimas, prijungimo sąlygos, elektros energijos atjungimas\prijungimas, ir kt. paslaugų suteikimas): 
  • LT82 7044 0600 0298 2730, AB SEB bankas; 
  • LT79 7300 0100 7050 5121, AB Swedbank. 

Mokėjimo paskirtyje būtina nurodyti išankstinio apmokėjimo sąskaitos arba PVM sąskaitos faktūros Nr. 

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip užsisakyti sąskaitas už elektrą?

Privatiems

Svarbu! Jeigu mokėtina suma bus 0 Eur, sąskaitos paprastu paštu nesiųsime.

Jei nenorite praleisti svarbios informacijos iš ESO, kviečiame atnaujinti kontaktinius duomenis.

Verslui

Jeigu esate ESO garantinio tiekimo klientas, kiekvieno mėnesio pradžioje sąskaita už garantinio tiekimo metu suvartotą elektros energiją bus talpinama ESO savitarnoje.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip susigrąžinti permoką?

Privatiems / Verslui

Permoką galite susigrąžinti pateikus prašymą ESO savitarnoje arba parašius mums laisvos formos prašymą čia.

Jei norite, kad permoka būtų įskaityta kaip mokėjimas pagal sąskaitas, kurios bus išrašytos ateityje - papildomai kreiptis nereikia.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kaip atsiskaityti už bendrosioms reikmėms suvartotą elektrą?

Privatiems / Verslui

Už bendroms reikmėms suvartotą elektros energiją reikia atsiskaityti administruojančiai įmonei.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kodėl turiu atsiskaityti už vidutinį suvartojimą, jeigu deklaravau skaitiklio rodmenis?

Privatiems

Rodmenys deklaruojami už einamąjį mėnesį iki mėnesio paskutinės dienos.

Jeigu nespėsite rodmenų deklaruoti iki paskutinės mėnesio dienos ir deklaruosite pirmomis kito mėnesio dienomis, už ataskaitinį laikotarpį bus pritaikytas vidurkis, o deklaruoti rodmenys bus įskaityti į naujo mėnesio sąskaitą.

Pvz. Už lapkritį turėjote deklaruoti iki lapkričio 30 dienos, tačiau deklaravote gruodžio 1 d. Už lapkritį bus suformuota sąskaita pagal vidutinį elektros energijos suvartojimą, o už gruodį sąskaita bus suformuota pagal gruodžio 1 d. deklaruotus rodmenis.

Verslui

Rodmenys deklaruojami už einamąjį ataskaitinį laikotarpį iki mėnesio paskutinės dienos. Jeigu nespėsite rodmenų deklaruoti iki paskutinės mėnesio dienos ir deklaruosite pirmomis kito mėnesio dienomis, už ataskaitinį laikotarpį bus pritaikytas vidutinis suvartojimas, jeigu yra 12 mėnesių suvartojimo istorija, jei jos nėra, sąskaita bus pateikiama tik už galią, o deklaruoti rodmenys bus įskaityti į naujo mėnesio sąskaitą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kur galiu matyti informaciją, kada buvo atliktas paskutinis mokėjimas už elektrą?

Mokėjimų informaciją galite matyti ESO savitarnoje arba savo banko išrašuose.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Ką daryti, jei atlikau mokėjimą už elektrą ne į tą sąskaitą?

Jeigu per klaidą įmoką atlikote į kitą ESO sąskaitą – pateikite prašymą įmokos perkėlimui ESO savitarnoje arba čia.

Jeigu mokėdami suklydote ir nurodėte kitos įmonės sąskaitą, prašymą turėtumėte teikti tai įmonei, kuriai atlikote klaidingą mokėjimą.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Kodėl negaunu kompensacijos nors buvau sudaręs sutartį su veiklą nutraukusiu nepriklausomu tiekėju?

Pažymime, kad kompensacijos nėra skiriamos klientams, kurių objekto savininkas pasikeitė. Sutartis su nepriklausomu tiekėju sudaroma su asmeniu, o ne objektu. Jeigu gavote sąskaitą, kurioje nematote pritaikytos kompensacijos, vadinasi sutarties sudarytojas nebėra objekto savininkas.

Kompensacija priklauso tiems vartotojams, kurie asmeniškai sudarė sutartį su veiklą nutraukusia įmone ir patyrė nuostolį. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu, tokiems klientams, kurie buvo sudarę sutartį su veiklą nutraukusiu nepriklausomu tiekėju ir objektas vis dar priklauso klientui - kompensacija skiriama.

Ar šis atsakymas buvo naudingas?
Noriu atsiskaityti ne pagal vidutinį suvartojimą, o pagal deklaruotus rodmenis. Ką turėčiau daryti?

Deklaruokite rodmenis Jums patogiu būdu iki paskutinės mėnesio dienos (imtinai).

Jeigu esate sudarę sutartį su nepriklausomu tiekėju, rodmenis deklaruokite nepriklausomo tiekėjo savitarnoje.

Garantinio tiekimo klientai rodmenis deklaruoti gali:

  • ESO savitarnoje.
  • Įmokų surinkimo vietose („MAXIMA“ kasose, „Lietuvos Paštas“ skyriuose, „Perlas“ terminaluose (išskyrus „Perlas“ terminalus esančius „MAXIMA“ prekybos centruose))
  • Klientų aptarnavimo telefonu +370 697 61 852 (renkantis temą spauskite 3)
Ar šis atsakymas buvo naudingas?